ŠZŠ pre deti s mentálnym aj telesným postihnutím
::Hlavná::   ::Úvodná::   ::Fotogaléria::
 

V školskom roku 93/94 bola pri vtedajšej Osobitnej škole zriadená prvá trieda pre 5 detí s mentálnym aj telesným postihnutím.Priestory na jej prevádzku poskytol ÚS SČK na Vajanského ulici. Pretože záujem o vzdelanie detí s kombinovaným postihnutím narastal, bola otvorená ďalšia trieda a v školskom roku 95/96 boli poskytnuté bezbariérové priestory v objekte materskej školy na ulici Ľ. Okánika 6 v Nitre.

V súčasnosti je vo 2 triedach zaradených 14 žiakov, s ktorými pracujú 2 špeciálne pedagogičky. Pomoc pri hygienických úkonoch a pri podávaní jedla zabezpečujú 2 pomocné vychovávateľky. V súčasnosti pribúda detí, ktoré majú súčasne logopedické (od dyslálií až po bezrečovosť), či zrakové postihnutie.

Žiakom školy sa stáva dieťa, ktoré po požadovaných lekárskych, psychologických a špeciálno-pedagogických vyšetreniach má stanovenú diagnózu mentálna retardácia (od ľahkého po ťažký stupeň) a pridružený telesný postih (DMO rôzneho druhu, hemiparézy, diparézy a kvadruparézy).

Po ukončení školskej dochádzky môžu žiaci podľa individuálneho záujmu pokračovať vo vzdelávaní v praktickej škole n Červeňovej ulici v Nitre.Pre každého žiaka je vypracovaný individuálny vzdelávací program, ktorý zohľadňuje jeho schopnosti a možnosti vzdelávania vzhľadom ku jeho diagnóze. Individuálny vzdelávací plán má každý žiak vypracovaný zo slovenského jazyka (čítanie, písanie), matematiky, vecného učenia (vlastivedy a dorozumievacích zručností). Na výchovných predmetoch (pracovná výchova, hudobná výchova, výtvarná výchova, rečová výchova) sa spracovanie témy prispôsobuje individuálnym schopnostiam a zručnostiam žiakov. Žiaci pracujú s učebnicami a pracovnými listami pre špeciálne školy, pri vzdelávaní využívajú počítačové programy, pri nácviku písania používajú šablóny, držiaky na ceruzky, špeciálnu klávesnicu.

Vyučovanie je organizačne členené do 2 blokov. vzdelávací blok začína o 8,00 h a končí o 9,40 h. Potom nasleduje prestávka na desiatu a od 10,00 h do 11,40 trvá výchovno-relaxačný blok. Pracovné tempo a krátke prestávky rešpektujú individuálne schopnosti a výdrž jednotlivých žiakov. Hodnotenie žiakov je vo väčšine prípadov slovné, doplnené motivačným razítkom. Žiaci majú možnosť navštevovať aj náboženskú výchovu.

Žiaci sa zapájajú do rôznych výtvarných súťaží v rámci celého Slovenska, kde ich snaženie bolo viackrát odmenené. Navštevujeme divadelné predstavenia, sami si občas divadielko zahráme a vystúpime aj pred obecenstvom.

Každý školský rok je spestrený tradičnými akciami: Mikuláš, vianočná besiedka, karneval, veľkonočné vajíčko, Deň detí a iné.